TR
BAĞIŞ YAP
TÜRK LİRASI

İnsani Yardım

“Muhabbetle birlikte insanlığa hizmete” sloganıyla çıktığımız mukaddes yolda, İslam dünyasının en büyük sorunu olan eğitim konusunu medreselerimiz ile çözüme kavuşturmak için çalışıyoruz. Bununla birlikte susuzluk ve yoksullukla mücadele eden kardeşlerimize de hayırsever bağışçılarımızın desteğiyle yardım elimizi uzatıyoruz. Amacımız ekonomik ve sosyal meseleler hususunda büyük zorluklarla mücadele eden kardeşlerimizin yanında olmak. Onların hayatlarını kolaylaştırmak, onların sıkıntılarını azaltmak.

Tüm bu çerçevede Kurban organizasyonu, Ramazan yardım faaliyetleri, su projeleri, acil afet yardımı, gıda ve eşya dağıtımı ve sağlık projeleri federasyonumuzun insani yardım çalışmalarını oluşturuyor.

İnsani Yardımlar Aksatılmadan Ulaştırılıyor

İnsana Değer Veren Dernekler Federasyonu (İDDEF) olarak Afganistan'tan Etiyopya'ya, Filipinler’den Kırgızistan’a, Hindistan'dan Nijerya’ya, Arnavutluk’tan Meksika’ya kadar dünyanın dört bir yanında çalışma yaptığımız bölgelerde Müslümanların ekonomik sosyal ve siyasi birçok problemine şahit oluyoruz. Bu yüzden esas çalışma alanımız olan İslami eğitimin yanında, acil yardım bekleyen konularda İnsani yardım faaliyetlerinde bulunuyoruz. Yardım ve hizmetlerimizde önceliğimiz ihtiyacı en acil olan Müslümanlar; genellikle yetimler, yaşlılar, kadınlar ve çocuklar. Medreselerimizde okuyan talebeler ve çevresinde yaşayan Müslüman ahali de yardım konusunda öncelik tanıdıklarımız arasında. İnsani yardımları aksatılmadan düzenli ve istikrarlı bir şekilde ihtiyaç sahibi ülkelere ulaştırırken, yaşanan ani doğal afet veya insanlık krizine karşı rotamızı o bölgeye çeviriyoruz.

Kamuoyu Bilgilendirmesi

Öte yandan kıymetli bağışçılarımızı, bağışlarının nereye ve ne şekilde ulaştığı hakkında görsel ve yazılı olarak bilgilendiriyoruz. Tüm kitle iletişim araçlarında çalışmalarımız haberleştirilerek kamuoyuna duyuruluyor. İster internet sitemizin sürekli güncellenen içeriğinden ister çağrı merkezimizi arayarak yapılan bağışların nereye ve nasıl dağıtıldığını, detaylı şekilde öğrenebilirsiniz. Bizler için size yaptıklarımızı ispat etmek, hizmetimizin doğal bir parçası.

İDDEF’in İnsani Yardım Çalışmaları

1- KURBAN ORGANİZASYONU

İnsana Değer Veren Dernekler Federasyonu (İDDEF) olarak 2021 yurt dışı vacip kurban organizasyonunu ''Kardeşinle Kurbanını Paylaş'' sloganıyla gerçekleştirdik. Hayırseverlerimizin vekalet yoluyla emanet ettiği kurbanları Afrika, Asya, Orta Doğu ve Balkanlar'daki 40 ülke 264 bölgede gerçek ihtiyaç sahiplerine ulaştırdık. 12 yılın verdiği güven ve tecrübeyle hiçbir aracı kurumla çalışmadan kurbanlıkları ilk elden keserek dağıtımını tamamlayıp çalışmalarımızı ülkelere giden ekiplerimiz ve yerel görevlilerimizle gerçekleştirdik.

2018 Kurban Yolculuğumuz;

2019 Kurban Yolculuğumuz;

2020 Kurban Yolculuğumuz;

2021 Kurban Yolculuğumuz;

2022 Kurban Yolculuğumuz;

2- RAMAZAN YARDIM FAALİYETLERİ

İDDEF olarak, ‘İyilik Seninle’ sloganıyla 40 ülke 150 bölgede gerçekleştirdiğimiz Ramazan 2021 çalışmalarıyla gerçek ihtiyaç sahibi ailelerimize ve ilim tahsil eden talebelerimize ulaştık. 4 kıta, 7 iklim 40 ülkede kardeşliğe el uzatıp iyiliğe dokunduk ve Ramazan’ı birlikte paylaştık. ‘İyilik seninle beraber her yerde’ anlayışıyla çıktığımız Ramazan yolculuğunda ülkelere giden ekiplerimiz, yerel görevlilerimiz ve hocalarımız hayırseverlerin yardımlarını teslim ettik. Bu kapsamda 40 ülke 150 bölgede 51.270 bin aileye kumanya yardımı yaparken, 398 bin 850 kişiye ise iftar verdik. Bağışçılarımızın emanetlerini mazlum ve mağdur ülkelerdeki kardeşlerimize ulaştırarak ümmet coğrafyasına iyilik taşıyarak 58 bin kişiye zekat, fitre ve fidye bağışları teslim ettik. Her yıl olduğu gibi bu yıl da medreselerde eğitim alan talebelere, yetim ve muhtaç çocuklara bayramlık kıyafet hediye ederek bayramın sevincini yaşattık. İç savaş ve zulmün yorduğu gönüllere tüm yıl olduğu gibi Ramazan boyunca da dokunarak Suriye, Yemen, Gazze ve Bangladeş’teki Arakanlı Müslüman kardeşlerimize yardım ulaştırdık. 110 bin kişiye sıcak iftar yemeği ve kumanya yardımı dağıttığımız çalışmalarla birlikte, İdlib’te inşa ettiğimiz 600 briket ev ve çadırlarda kalan ailelere her gün sıcak yemek ve ekmek ile haftalık gıda yardımı yaparak tüm ihtiyaçlarını karşılamaya çalıştık. Abluka altındaki Gazze’de 2000 aileye kumanya, zekat, iftar ve bayramlık kıyafet dağıtımıyla birlikte 20 bin kişinin faydalanacağı su arıtma tesisini hizmete açarak gönüllere ferahlık olduk. Yemen’de engelli, mülteci ve yetim 4000 aileye kumanya yardımı yaptık ve iftarlık yemek ikram ettik. Suriye’deki savaştan kaçarak Lübnan’ın Arsal bölgesinde zor şartlarda çadırlarda kalan mülteci ailelere ve Bangladeş’teki kardeşlerimizle iftar sofralarında buluşurken ve Myanmar’daki zulümden kaçarak Cox Bazar’daki mülteci kamplarında hayata tutunmaya çalışan muhacir kardeşlerimize her gün sıcak yemek ulaştırarak kumanya dağıttık.

2018 Ramazan Çalışmalarımız;

2019 Ramazan Çalışmalarımız;

2020 Ramazan Çalışmalarımız;

2021 Ramazan Çalışmalarımız;

2022 Ramazan Çalışmalarımız;

İDDEF ‘İyilik Seninle’ sloganıyla gerçekleştirdiği 2022 Ramazan yardım faaliyetleri çerçevesinde yüzbinlerce gerçek ihtiyaç sahibi aileye binlerce bağışçının iyiliğiyle ulaştı. İDDEF, hayırseverlerin kumanya paketlerini, zekat, fitre, fidye, iftar ve bayramlık kıyafet bağışlarını Türkiye ile Afrika, Asya, Orta Doğu ve Balkanlar'daki 40 ülke 263 bölgede eğitim gören ilim öğrencileri ve ihtiyaç sahiplerine teslim etti. İDDEF, hayırseverlerin desteğiyle dünyanın dört bir yanında 571 bin 428 kişiye sıcak yemek ikramında bulunarak iftar verdi. Ramazan ayı boyunca Afrika ve Asya kıtasında 260 su kuyusu açarak Ramazan’da binlerce kişiyi temiz suya kavuşturan İDDEF, dünya genelinde 60 bin 759 kişiye kumanya yardımı ulaştırdı. İDDEF, Medreselerindeki öğrencilerine her gün iftar verirken, bölge halkının da katılımıyla sofralarda muhabbetle birlikte renkli görüntüler oluşmasına vesile oldu. Suriye’nin İdlib şehrindeki briket ev ve çadır kentlerde yaşayan savaş mağduru kimselere aşevinde pişirdiği iftar yemeğinden ulaştıran İDDEF, İdlib’deki yetimhanelerde yaşayan Suriyeli yetim çocuklara iftar verdi.

3- SU PROJELERİ

‘Yeryüzüne bulut ol, suya kavuştur’ insani yardım kampanyamızı suya ulaşamayan veya kirli suları içmek zorunda olan insanlar için sürdürüyoruz. Su kuyusu projesinin yanında Biosand Filtre, Yağmur Hasadı, Yağmur Suyu Barajı projelerini de hayata geçirdik. Hayati yaşam kaynağımız suyu her insanın temiz ve sağlıklı içmesi için çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. Dünya üzerinde her yıl kirli sulara bağlı hastalıklardan dolayı 2 milyondan fazla insan ölüyor. Federasyonumuz bağışçılarının desteğiyle gerçek ihtiyacın yaşandığı bölgelerde, verimlilik, kalıcılık ve sürdürülebilirlik ilkesi doğrultusunda su kuyuları açmayı devam ediyor.

4- ARAKAN ÇADIR KENT

Arakan’daki yurtlarından zulüm ve şiddet nedeniyle kaçarak Bangladeş sınırına sığınan Müslüman kardeşlerimiz için birçok hizmeti içine alan ‘Arakan Çadır Kent’ projesini hazırladık. Dev bir kalıcı hizmet olan çadır kent 10 bin ailenin barınabileceği 25 dönümlük arazi üzerine kuruldu. Cox's Bazar’daki kamplarda zor şartlar altında yaşayan 1 milyon Arakanlı Müslüman kardeşimiz için yardım eli uzandı ve kalıcı hizmet başladı. Elektrik ihtiyacının güneş enerjisiyle sağlandığı çadır kent içerisinde çocukların eğitimi için kız ve erkek medresesi, cami ve mescit, su kuyuları, tuvalet ve banyo, sağlık ocağı, aşevi ve erzak deposu yer alıyor.

filipinler-yangin-iddef-yardim

5- ACİL AFET YARDIMI

Elazığ'da meydana gelen 6,8 şiddetindeki depremden etkilenen vatandaşlarımız için ekiplerimiz bizzat bölgeye giderek ısıtıcı, sünger yatak, kumanya, battaniye, hijyen paketi ve kışlık kıyafet yardımları teslim etti. Antalya ve Manavgat başta olmak üzere onlarca şehirde peş peşe çıkan orman yangınlarıyla müdahale çalışmalarına ve acil yardım faaliyetlerine destek verdik. Filipinler'in Jolo ve Sulu şehirlerinde yaşanan yangında evsiz kalan Müslüman kardeşlerimiz için erzak, çadır ve su kuyusu yardımında bulunduk. Endonezya’da meydana gelen deprem ve sonrasında oluşan tsunamiden etkilenen kardeşlerimize acil yardım kampanyası çerçevesinde gıda, tıbbi malzeme ve temiz su ulaştırdık. Diğer bir insanlık dramının yaşandığı yer olan Bangladeş sınırında yaşam mücadelesi veren Arakanlı kardeşlerimiz için de yardım çalışmaları yaptık. Afganistan, Etiyopya, Gazze, Suriye, Yemen ve Somali’deki mağdur ve mazlumlara da yardım ulaştırmaya devam ediyoruz.