TR
BAĞIŞ YAP
TÜRK LİRASI
İşgalcilerin uzun yıllar yıkım yaşattığı Afganistan’da şimdi insani kriz ve yıkıcı deprem etkili oldu

İnsana Değer Veren Dernekler Federasyonu (İDDEF) olarak, işgalcilerin büyük yıkım yaşattığı Afganistan için insani yardım, imar ve ihya çalışmalarımızı sürdürürken, deprem felaketiyle sarsılan bölgelerde acil yardım çalışması yapıyoruz. İlk etapta çadır tedarik ederek, sıcak yemek ve battaniye teslim ettiğimiz kardeşlerimiz için şimdi de deprem konutları inşa ediyoruz. Soğuk havaların etkili olmaya başladığı Afganistan'da yaraları sarmak, mazlum yüzleri ısıtmak için yoğun bir çalışma gerçekleştiriyoruz. Siz de destek olun, Afgan kardeşlerimizin yaralarını birlikte saralım.

iddef-afganistan-acil-yardim-
Afganistan'ın Herat ve Bagdis vilayetinde meydana gelen depremlerde yaklaşık 2500 kişi vefat ederken, 5000'i aşkın kişi ise yaralandı. Art arda meydana gelen depremlerden etkilenen kardeşlerimiz için çadır kurulumlarını yaparak, battaniye, su ve yemek yardımını sürdürüyoruz.

Ülkedeki afetzede kardeşlerimize gıda, sıcak yemek, battaniye ve çadır gibi acil yardım ulaştırmak isteyen bağışçılarımız bu sayfa üzerinden veya 0212 621 0065 numaralı çağrı merkezimizi arayarak destek olabilir, ayrıca AFGANİSTAN yazıp 7230'a SMS göndererek 20 TL katkıda bulunabilir.

iddef-afganistan-acil-yardim-yemek

Deprem Konutları Bağış Yap

iddef-afganistan-acil-yardim-yemek-2
İDDEF Ekipleri, hazırlanan gıda paketlerini depremzede kardeşlerimize ikram ediyor.

Pakistan'ın Sınır Dışı Ettiği Afgan Kardeşlerimizi Yalnız Bırakmıyoruz

İDDEF olarak ayrıca, on yıllardır Pakistan'da yaşayan ve 1 Kasım itibariyle sınır dışı edilmeye başlayan yüz binlerce Afgan halkını Torkham Sınır Kapısı’nda yalnız bırakmıyoruz. Taşıyabildiği eşyalarla yola düşen, aç, susuz bir şekilde ülkeye giriş yapmaya çalışan, özellikle çocuk ve yaşlıların perişan olduğu göçmenlere sıcak yemek ve içme suyu ikram ediyor, yaşanan insanlık dramına sessiz kalmıyoruz.

İDDEF, Pakistan’dan Sınır Dışı Edilen Afgan Mültecileri Yalnız Bırakmıyor (1)

Afganistan sınırındaki Torkham Sınır Kapısı’nda yoğunluk oluşturan ve sınırı geçerek kurulan çadırlarda kalmaya başlayan mültecilere insani yardım sağlamak için aktif olarak çalışıyoruz. Hazırladığımız sıcak yemek ve paket suları mobil araçlarımızla Torkham’dan sınırı geçen göçmen kardeşlerimize ulaştırarak, ikram ediyoruz. Ekiplerimizle, şu ana kadar en az 70 bin kişinin sınıra geldiği bölgede kardeşlerimizi yalnız bırakmıyoruz.

İDDEF, Pakistan’dan Sınır Dışı Edilen Afgan Mültecileri Yalnız Bırakmıyor (5)

iddef-afganistan-calismalar

Temmuz-2023

İDDEF olarak, Güney Asya ülkesi Afganistan’da son yılların en büyük insani krizi yaşanırken, özellikle açlık nedeniyle çocukların ölümle karşı karşıya oldukları ülkede acil yardım çalışması başlattık. Bu kapsamda hayırseverlerimizin destekleriyle hazırlanan ve içerisinde temel yaşam malzemelerin yer aldığı kumanya paketlerini yardım kamplarındaki ailelere ve kırsal kesimde bulunan ihtiyaç sahibi kardeşlerimize ulaştırmak için harekete geçtik. Yardım Tırlarımızla 50 tonluk insani yardım ulaştırmamızın ardından, 1'den 19'uncu İyilik Treni kampanyasına insani yaşam malzemesi desteği verdik. 7 Kasım 2023 tarihinde 19. İyilik Treni Afganistan'a doğru yola çıktı.

Mazlumdan yana olmayı şeref bilen ülkemiz, zor günler geçiren Afganistan'a İyilik Treni ile el uzatıyor. Kampanyamız kapsamında hayırseverlerin bağışlarıyla hazırlanan gıda paketi, kışlık kıyafet malzemeleri ve acil ihtiyaç ürünlerini yardım tırları ve Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) koordinasyonunda yola çıkan İyilik Treni ile bölgeye ulaştırıyoruz.

İDDEF'in de destek olduğu 500 tonluk insani yardım malzemesi 7 Kasım 2023 tarihinde 19. İyilik Treni Seferi ile Afganistan’a uğurlandı.

İnsani Yardıma Olan İhtiyaç Her Gün Artıyor

Yaklaşık 20 yıldır işgal altında olan kadim İslam yurdu Afganistan’da derin bir ekonomik krizin yaşanmasıyla daha da fakirleşen Afgan halkı, tüm dünyadan yardım bekliyor. 40 milyon nüfusa sahip ülkede yaklaşık 17 milyon insan ihtiyaç sahibi olarak güvenli gıdaya ulaşmaya çalışıyor. Ekonomik yönden büyük bir sıkıntı içerisinde olan Afganistan’daki kardeşlerimiz yokluk ve yoksullukla mücadele ederken çocuklarına yiyecek bulmakta zorlanan ailelerin bir bölümü yardım kamplarında yaşam mücadelesi veriyor. İhtiyaç sahibi ailelerin çoğunluğu çocuklarını doyurabilmek için günlük yiyecek bulamazken, yetersiz beslenme hastalığı nedeniyle çocuklar hastanelerde yatıyor. Her geçen gün insani yardıma olan ihtiyacın arttığı ülkede yaşanan krizlerin en kötüsü açlık tehlikesi oluyor.

iddef-afganistan-yardim-2

Kış Ayları Kendini Hissettiriyor

Ekonomik kriz, büyüyen işsizlik ve gıda fiyatlarındaki artış milyonlarca kişinin ailelerine yiyecek yemek götürmelerini zorlaştırıyor. Kış aylarının kendini hissettirmeye başladığı Afganistan’da yaşam koşulları daha da ağırlaşırken, savaş yorgunu ülkede şimdi de büyük bir insanlık dramı yaşanıyor. Sağlık ihtiyacının karşılanamadığı, ailelerin evlerinde veya yardım kamplarındaki çadırlarında yakacak bulamadığı ülkede yatağa aç gidilmesi başlı başına bir felaketi yaşatıyor. İDDEF olarak bu kapsamda, gıda ve kışa yönelik yardım çalışmalarımızla hayırseverlerimizin emanetlerini ülkeye ulaştırıyoruz.

Sen de Destek Olabilirsin

Açlık, sefalet ve insani krizin had safhada olduğu Afganistan’daki ihtiyaç sahiplerine acil yardım ulaştırmak isteyen bağışçılarımız "www.iddef.org" internet sitesi üzerinden, hesap numaralarımızdan veya 0212 621 0065 numaralı çağrı merkezimizi arayarak destek olabilir. Hayırseverlerimiz ayrıca AFGANİSTAN yazarak  7230'a SMS göndererek yardım kampanyamıza 20 TL katkıda bulunabilir.