TR
TÜRK LİRASI

ACİL YARDIM

Kardeşin İçin Sen de Destek Ol

İnsana Değer Veren Dernekler Federasyonu (İDDEF) olarak, Afrika’dan Asya’ya, Ortadoğu’dan Balkanlar’a kadar çeşitli konularda büyük zorluklar yaşayan kardeşlerimizin yanında olup, onların hayatlarını kolaylaştırıyor ve sıkıntılarını azaltmak için çalışıyoruz. Lübnan, Suriye, Yemen, Afganistan, Pakistan, Endonezya, Filipinler, Etiyopya, Gazze, Myanmar (Arakan) ve Somali gibi ülkelerde acil yardım çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Ülkemizde meydana gelen deprem, sel ve yangın gibi afetlerde de harekete geçerek sahadaki ekiplerimiz aracılığıyla yardım sağlıyoruz.

İDDEF olarak, işgalci İsrail'in 7 Ekim 2023'ten bu yana soykırım yaptığı Gazze’deki Filistinli kardeşlerimizin, savaştan kaçarak Türkiye sınırına sığınan Suriyeli kardeşlerimizin, işgalcilerin çekilmesiyle toparlanma süreci yaşayan Afgan kardeşlerimizin ve büyük bir insanlık krizinin yaşandığı Yemenli kardeşlerimizin çeken çetin kış şartlarından etkilenmemesi için kış yardım paketi desteği sağlıyoruz. Gıda paketi, battaniye, kıyafet ve yakacaktan oluşan yardım kampanyamıza siz de destek olarak bir yüreği ısıtabilirsiniz.

Asrın felaketi olarak nitelenen Kahramanmaraş merkezli 11 ilde etkili olan 7,7 ve 7,6'lık depremin ardından 6 Şubat günü itibariyla deprem bölgesindeki çalışmalarımıza tüm gücümüzle devam ediyoruz. Her gün depremzede ailelerimizin yanında olarak AFAD koordinasyonuyla prefabrik ev, çadır kent, sıcak yemek, gıda ve temel ihtiyaç malzemelerini teslim ediyor, hayırseverlerimizin desteğiyle 7'den 77'ye her yüreğe merhem olmaya çalışıyoruz.

Güney Asya ülkesi Afganistan’da son yılların en büyük insani krizi yaşanırken, özellikle açlık nedeniyle çocukların ölümle karşı karşıya oldukları ülkede acil yardım çalışması başlattık. Bu kapsamda hayırseverlerimizin destekleriyle hazırlanan ve içerisinde temel yaşam malzemelerin yer aldığı kumanya paketlerini yardım kamplarındaki ailelere ve kırsal kesimde bulunan ihtiyaç sahibi kardeşlerimize ulaştırmak için harekete geçtik.

Acil yardım çalışmaları kapsamında; Suriye’de 12'nci yılına giren iç savaşta maddi ve manevi olarak büyük yara alan kardeşlerimiz için gıda, kıyafet ve barınma gibi birçok kategoride faaliyetlerimiz devam ediyor. Özellikle bombardımandan kaçarak İdlib’de yer bulan 2 milyon kardeşimizin yaralarını sarıyoruz.

idlib-acil-yardim-calismasi-2020-iddef

Yine iç savaşın içinde açlık ile mücadele eden milyonlarca Yemenli kardeşimize yardımlarınızı ulaştırıyoruz. Büyük bir insani kriz yaşandığı Orta Doğu ülkesi Yemen’de gıda, kurban, kıyafet ve battaniye dağıtımı çalışmaları yapıyoruz.

yemen-acil-yardim-calismasi-2020-iddef

Myanmar’ın Arakan eyaletindeki yurtlarından baskı, şiddet ve katliam nedeniyle Bangladeş sınırına sığınan yüzbinlerce Müslüman kardeşimiz, oluşturulan mülteci kamplarında yaşam mücadelesi veriyor. Onların da her yan yanında oluyor, desteklerinizle yüzlerini güldürüyoruz. Acil olarak dışarıdan gıda yardımına ihtiyaç duyan ülkeler arasında yer alan, kıtlık, kuraklık ve çatışma nedeniyle yaşadıkları yerleri terk etmek zorunda kaldıkları için açlık ve susuzluk çeken Somalili Müslüman kardeşlerimize yardımlarınızı ulaştırıyoruz.

İsrail'in kara, deniz ve havadan abluka altına aldığı Gazze Şeridi'nde kardeşlerimiz yoksulluk içinde yaşıyor. Gazze’deki 2 milyona yakın kişiden, 1,3 milyonu yardıma muhtaç. Ailelerin yüzde 47’si ise güvenli ve sağlıklı gıdaya ulaşmakta zorlanıyor. Başta sağlık olmak üzere su, gıda, yoksulluk ve işsizlik krizi gün geçtikte büyüyor. Sizlerin desteğiyle kardeşlerimiz bir nebze de olsa rahat nefes alıyor.

gazze-acil-yardim-calismasi-2020-iddef

Son yılların en büyük sel felaketiyle karşı karşıya kalan ve 14 Haziran 2022'den bu yana etkili olan muson yağmurları sebebiyle 1606 kişinin hayatını kaybettiği, 10 milyon kişinin ise evsiz kaldığı Güney Asya ülkesi Pakistan’daki selzedeler için başlattığımız acil yardım kampanyası kapsamında sıcak yemek ve kumanya dağıtımını sürdürüyoruz.

İlk günden itibaren harekete geçerek, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) koordinasyonunda Pakistan’a giden İyilik Trenlerindeki yerimizi alarak, hayırseverlerin emanetini ihtiyaç sahiplerine ulaştırıyor, ayrıca ülkeye giden görevlilerimiz ve bölgedeki ekiplerimizle saha çalışması yaparak sel nedeniyle oluşan hastalıklara karşı ilaçlama yaparken, çadır ve cibinlik dağıtımı gerçekleştiriyoruz.

İDDEF olarak, işgalcilerin uzun yıllar yıkım yaşattığı, açlık ve sefalet yaşanan Afganistan’a insani yardım malzemesi ulaştırıyoruz. Yardım Tırlarımızla 20 tonluk insani yardım ulaştırmamızın ardından, 2’nci, 3’üncü, 4’üncü, 5’inci ve 6’ncı, 7'nci, 8'inci İyilik Treni kampanyasına insani yaşam malzemesi desteği verdik. Yaklaşık 20 yıldır işgal altında olan kadim İslam yurdu Afganistan’da derin bir ekonomik krizin yaşanmasıyla daha da fakirleşen Afgan halkı, tüm dünyadan yardım bekliyor. 40 milyon nüfusa sahip ülkede yaklaşık 18 milyon insan ihtiyaç sahibi olarak güvenli gıdaya ulaşmaya çalışıyor.

Lübnan’ın başkenti Beyrut’ta meydana gelen büyük patlama sonrası gerçekleşen insani yardım faaliyetlerine destek olmak, Lübnanlı kardeşlerimizin yaralarını sarmak, acıları dindirmek ve acil ihtiyaçlarını gidermek için harekete geçtik. İDDEF olarak, yüzlerce kişinin öldüğü, binlerce kişinin yaralandığı, yüzlerce evin yıkılıp binlerce evin zarar gördüğü Lübnan’da acil yardım çalışmalarımıza başladık. Lübnanlı kardeşlerimizin zor günlerinde yanlarında olarak gıda ve hijyen paketi desteği sağlıyoruz. Şiddetli patlamada tahıl silolarının zarar görmesi nedeniyle oluşan acil gıda ihtiyacını karşılamak ve gıda kıtlığı yaşanmaması için çok yönlü çalışmalar sürerken, İDDEF olarak sizlerin desteğiyle içerisinde temel yaşam malzemelerinin olduğu kumanya ve Kovid-19 ile mücadele kapsamında hijyen paketi ulaştırıyoruz.

Asya ülkesi Filipinler’in güneyindeki Jolo ve Sulu'da çıkan yangında evlerini ve eşyalarını kaybeden kardeşlerimize acil yardım kapsamında ilk etapta kumanya paketi dağıttık. Yine ilk etapta desteklerinizle 500 aileye çadır kurup, bölgede su kuyusu açarak diğer ihtiyaçları temin etmeyi sürdürüyoruz.

filipinler-acil-yardim-calismasi-2020-iddef

Endonezya’da meydana gelen deprem ve sonrasında oluşan tsunamiden etkilenen kardeşlerimize yönelik başlattığımız acil yardım çalışmasıyla gıda, tıbbi malzeme ve temiz su ulaştırdık.

filipinler-acil-yardim-calismasi-2020-iddef-2

Elazığ depreminde de vatandaşlarımızın yanında olduk. Elazığ'ın Sivrice ilçesi merkezli 6,8 büyüklüğündeki depremin (Ocak-2020) ardından evleri yıkıldığı ve hasar gördüğü için çadır ve okullarda kalan 200 depremzede aileye hayırseverlerin desteğiyle yardımda bulunduk. İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) ve Kızılay’ın koordinasyonuyla deprem bölgesine ulaştırdığı ısıtıcı, sünger yatak, kumanya, battaniye, hijyen paketi ve kışlık kıyafet yardımlarını teslim ettik.

İzmir’de (Kasım- 2020) meydana gelen depremden etkilenen afetzedelerin konakladığı çadır kentte her gün yemek ikramında bulunduk. Ekiplerimizle birlikte yemek ikramının yanı sıra AFAD koordinasyonunda çadır kurulumlarına yardımcı olduk.

iddef-izmir-deprem-yardim

İDDEF olarak, bir yandan Antalya, Muğla ve Güney sahilleri başta olmak üzere 40 şehirde art arda çıkan yangınlardan etkilenen ormanlar için ‘Bir Fidan Bin Orman’ ağaçlandırma kampanyasını başlatırken diğer yandan ise acil yardım seferberliği ilan ederek mağdur vatandaşların yaralarını sarmak için harekete geçtik ve gıda paketi dağıttık. (Ağustos -2021)

iddef-yangin-yardim-antalya

Batı Karadeniz bölgesinde etkili olan aşırı yağışlar sonucunda başta Kastamonu olmak üzere Sinop ve Bartın’da yaşanan sel ve su baskınlarından etkilenen vatandaşların yanında olarak acil yardım çalışması gerçekleştirdik. Hayırseverlerimizin emanetlerini ekiplerimizle birlikte teslim ettik.

iddef-kastamonu-sel-yardim

“Muhabbetle birlikte insanlığa hizmete” sloganıyla çıktığımız mukaddes yolda, İslam dünyasının en büyük sorunu olan eğitim konusunu medreselerimiz ile çözüme kavuşturmak için çalıştığımız gibi, insani yardım ve acil yardım çalışmalarımızla her zaman mağdur ve mazlum kardeşlerimizin yanında olmaya devam edeceğiz.

Tüm acil yardım çalışmaları hakkında bilgi almak ve destek olmak için 0212 621 00 65 numaralı çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.